۱۳۹۶ آبان ۱۶, سه‌شنبه

کاریکاتور



تهدید تازه #شارلی_ابدو به دنبال انتشار کارتونی جنجالی از اسلام‌شناس سوییسی

مجله فکاهی "شارلی اِبدو" در تازه‌ترین شماره‌ی خود، یک بار دیگر با انتشار کارتونی انتقادی درباره اسلام خبرساز شد.

سوژه‌ی اصلی این کارتون، #طارق_رمضان اسلام‌شناس مشهور سوییسی است که به تازگی از سوی دو زن نویسنده در #فرانسه با اتهام #تجاوز_جنسی روبه‌رو شده است و چهار شاگرد سابق او نیز وی را به اذیت و #آزار_جنسی خود متهم کرده‌اند.
در کارتون "شارلی ابدو"، طارق رمضان با اشاره به آلت جنسی برآمده‌ی خود می‌گوید: «من خودم رکن ششم اسلام هستم.» "شارلی اِبدو" به دنبال انتشار این کارتون، تهدیداتی مرگ‌بار دریافت کرده و دادستانی پاریس تحقیقات قضایی در خصوص تهدیدها را آغاز نموده است.  دفتر این هفته‌نامه فرانسوی، در ژانویه ۲۰۱۵ مورد حمله #تروریست ‌های اسلام‌گرا قرار گرفت که در جریان آن،
ده روزنامه‌نگار از جمله چهار کارتونیست مطرح فرانسوی جان باختند. “طارق رمضان” ۵۵ساله، استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه #آکسفورد و یکی از شناخته‌شده‌ترین اسلام‌شناسان معاصر است. او در عین حال، نوه‌ی "حسن البنا”، بنیان‌گذار #اخوان_‌المسلمین در مصر است.

تلگرام خوره کتاب: 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

من باور دارم ... که گواهى‌نامه‌ها و تقديرنامه‌هايى که بر روى ديوار نصب شده‌اند براى ما احترام و منزلت به ارمغان نخواهند آورد. نلسون ما...